Meest gevraagde antwoorden
Laatste toevoegingen
Travian Answers
Laten we beginnen met je vraag
Zoek op het beantwoorden van vragen
Om een antwoord te vinden kies je een hoofd categorie, daarna de sub-categorie tot het antwoord verschijnt. Als je het antwoord niet vindt, krijg je aan het einde de kans om contact met ons op te nemen.
Ik heb een vraag over...
Zoeken op trefwoord
Je kan je antwoord makkelijk vinden door te zoeken op trefwoorden. Als voorbeeld: Je wilt weten hoe je een gebouw afbreekt? Type afbreken en je krijgt de antwoorden die gerelateerd ziijn aan dit trefwoord.
Zoek via de sitemap
Zoek je liever via een normale sitemap zoals je die kent van je favoriete websites? Geen probleem, je kan gewoon gebruik maken van de Answers sitemap-navigatie om je antwoord te vinden.
Regio's en overwinningspunten
Regio's en overwinningspunten
In de jaarlijkse specials vanaf 2014 vindt het spel plaats op een kaart van Oud Europa verdeeld in 87 regio's. In de 2017 special Fire and Sand is de kaart kleiner en bestaat uit 401 x 401 tegels, in tegenstelling tot de 801 x 801 tegels in de reguliere versie.
Regio's, stichten en controle
Er zijn 87 onafhankelijke regio's die beheerd kunnen worden door allianties. Dit stelt hen in staat overwinningspunten te verzamelen en oude krachten te activeren (artefacten).
Dus, hoe kan je een regio overnemen? Ten eerste moet de regio vrijgespeeld worden. Dit gebeurt zodra de top 5 grootste allianties in de regio minstens 10.000 inwoners in de regio hebben. De populatie van andere allianties, spelers zonder een alliantie, verbannen of spelers die op vakantie zijn, als ook Natardorpen wordt niet meegerekend. Zodra een regio vrijgespeeld is, kan het niet weer vergrendeld worden, zelfs als de populatie onder de 4.000 komt. Echter als de populatie onder de 4k zakt, stopt de regio met het produceren van Overwinningspunten, en zal de regionale macht worden gedeactiveerd.
Het is alleen mogelijk nieuwe dorpen te stichten in reeds vrijgespeelde regio's of in ontgrendelde naburige regio's. De enige uitzondering op deze regel zijn een paar regio's in het centrum, waar nieuwe spelers geplaatst worden en waar het altijd mogelijk is nieuwe dorpen te stichten.
Als een van de allianties in een ontgrendelde regio erin slaagt om meer dan 50% van de bevolking in de regio te bereiken (alleen de top 5 alliantie dorpen in de regio worden geteld), zal het beginnen met de controle over de regio. Dit duurt 24 uur. Als ze de meerderheid behouden, zullen ze de regio beheersen.
Informatie over de populatie van de regio en de aandelen van de top 5 alliantie wordt weergegeven in het tabblad Statistieken> Regio tabblad en in elke ambassade in de regio. Houd er rekening mee dat de kolom "Regionale populatie" in de statistieken de populatie van de top 1 alliantie in de regio toont, niet de totale populatie in de regio.
Hier is een overzicht van de regionale functionaliteiten:
Regio status |
Hoe bereik je dit |
Effecten |
Vergrendeld |
Alle regio's zijn in het begin vergrendeld |
Kan niet worden gesticht, tenzij het een ontgrendelde buurtregio of een van de regio's in het centrum is. |
Vrijgespeeld |
Top5 allianties in de regio moeten een populatie van 4.000 halen in de regio. |
Kan gesticht en bestreden worden. Kan niet opnieuw vergrendeld worden. |
Bestreden |
Eén van de allianties moet meer dan 50% van de top 5 alliantiepopulatie in de regio behalen. |
Kan verlagen om vrij te spelen als de alliantie de meerderheid verliest. |
Veilig gesteld |
De alliantie moet tenminste 24 uur onafgebroken de meerderheid houden. |
Leden van de heersende alliantie kunnen de oude kracht van de regio activeren (als ze er een hebben) en de alliantie ontvangt overwinningspunten. |
Oude krachten en overwinningspunten
Alle leden van de alliantie die de regio beheersen, kunnen profiteren van de oude kracht van de regio als ze er één hebben. Om de oude kracht te activeren, moet de speler een schatkamer level 10 hebben (voor kleine, dorpsgerelateerde krachten) of 20 (voor accountgerelateerde krachten). Je kunt de kracht in elk dorp activeren; het hoeft niet in dezelfde regio als kracht te zijn.
Je kunt één kracht per dorp activeren, maar slechts één van de krachten kan gebruikt worden voor het hele account. Eenmaal geactiveerd, is de kracht gedurende 24 uur actief. Als de alliantie daarna nog steeds de regio beheerst, kan de kracht opnieuw geactiveerd worden. Elke dag is één activatie gratis; elke extra activatie kost 5 (voor dorpskrachten) of 10 (voor accountkrachten) Goud.
De kracht kan onder bepaalde omstandigheden ook gedeactiveerd worden:
- Als je jouw alliantie verlaat
- Als je het dorp waar het geactiveerd was, kwijtraakt
- Als jouw alliantie de controle over de regio die de kracht heeft, kwijtraakt
Oude krachten zijn, hoewel zeer nuttig, niet het enige voordeel van het beheersen van regio's. Als je wilt winnen, moet jouw alliantie overwinningspunten verzamelen. Voor elke dag dat een alliantie een regio beheerst, verdient het overwinningspunten. De hoeveelheid hangt af van de regio:
- Unieke kracht - 10 punten per dag
- Grote kracht - 30 punten per dag
- Kleine kracht - 50 punten per dag
- Geen kracht - 100 per dag
Er is niet langer een regionale artefact gelijk aan de dwaas Artifact op de jaarlijkse Special Servers.
De alliantie die de meeste overwinningspunten verzameld heeft aan het einde van de server, wint. De Fire and Sand special duurt 200 dagen en er zijn geen WereldWonders.
Codex Victoria
Als de regionale bevolking onder de 4000 komt, stopt de regio met de productie van VP en biedt ze de regionale macht niet aan.
De regio is nog steeds veroverbaar / ontgrendeld / veroverd / beveiligd, de mechanica van het veroveren van cooldowns is onaangetast. De enige verandering is dat de VP-productie stopt en de bevoegdheden van die regio niet zichtbaar zijn in de schatkisten.
Voorbeeld 1:
De regio is ontgrendeld, maar zakt weer onder de 4000 inwoners.
- Terwijl onder de 4000 inwoners een alliantie >50% regionale controle bereikt.
- De verovering van cooldown begint. Toch wordt de regionale boodschap van "te lage populatie" getoond
- 4000 inwoners wordt weer bereikt.
- De verovering van cooldown is nu zichtbaar.
Voorbeeld 2:
- De regio is ontgrendeld.
- Alliantie A heeft de regio veroverd.
- Speler B gebruikt de oude macht.
- Regio zakt onder de 4000 inwoners.
- Alliantie A krijgt geen VP uit die regio, en kan de oude macht van die regio niet gebruiken.
- Speler B heeft nog steeds de regio effect actief; deze wordt niet geannuleerd. Hij kan het echter niet heractiveren als het effect op is.
- Regio komt boven de 4000 inwoners uit.
- Alliantie A begint de VP-productie weer op gang te brengen en kan de oude krachten weer activeren.
Overzicht map