Travian Answers

Laten we beginnen met je vraag

Zoek op het beantwoorden van vragen

Om een antwoord te vinden kies je een hoofd categorie, daarna de sub-categorie tot het antwoord verschijnt. Als je het antwoord niet vindt, krijg je aan het einde de kans om contact met ons op te nemen.

Ik heb een vraag over...

Wat meer details:

Zoek via de sitemap

Zoek je liever via een normale sitemap zoals je die kent van je favoriete websites? Geen probleem, je kan gewoon gebruik maken van de Answers sitemap-navigatie om je antwoord te vinden.

01 - Hoe maak ik troepen?

 

Het maken van verschillende troepen

Het maken van verschillende troepen

Deze pagina laat zien hoe je verschillende troepen kan trainen, waar je ze kan trainen en het algemeen gebruik van de troepen..

Basis eenheden

De Verzamelplaats is nodig om je troepen te sturen, en het is ook vereist voor de Barakken.

Als je eenmaal een Barak in je dorp hebt, kan je gelijk de basis eenheden trainen.

Basis eenheden
Legionair Legionair Romeinse troepen
Knuppelvechter Knuppelvechter Germaanse troepen
Phalanx Phalanx Gallische troepen

Andere eenheden - hoe ontwikkelen werkt

Om andere troepen te trainen, heb je het volgende nodig:

  • Bouw (ontwikkel) eisen gedaan voor de eenheid.
  • Ontwikkel de eenheid in de Academie. Ontwikkelingen zijn duur. De prijs en tijd kan je vinden in de Academie.
  • Train ze in het juiste gebouw (zoals hier uitgelegt)

PS: De ontwikkeling moet in elk dorp gedaan worden. Als je een ontwikkeling doet in het ene dorp, geldt dit niet voor het andere dorp. Als het dorp wordt veroverd, verlies je alle ontwikkelingen.

Andere infanterie - Barakken

De barakken is de plaats om infanterie te maken. Na het ontwikkelen van andere infanterie in de Academie, kan je ze trainen in de Barakken.

Andere infanterie
Praetoriaan Praetoriaan Romeinse troepen
Imperiaan Imperiaan
Speervechter Speervechter Germaanse troepen
Bijlvechter Bijlvechter
Verkenner Verkenner
Zwaardvechter Zwaardvechter Gallische troepen

Cavalerie - Stal

Met de Wapensmid kan je toegang krijgen tot de Stal, waar alle cavalerie wordt getraind. Alle cavalerie heeft een Stal nodig om zelfs maar ontwikkeld te worden.

Als een specifieke cavalerie eenheid is ontwikkeld in de Academie, kan je de eenheid trainen in de Stal.

Cavalerie eenheden
Equites Legati Equites Legati Romeinse troepen
Equites Imperatoris Equites Imperatoris
Equites Caesaris Equites Caesaris
Paladijn Paladijn Germaanse troepen
Germaanse Ridder Germaanse Ridder
Padvinder Padvinder Gallische Troepen
Toetatis Donder Toetatis Donder
Druideruiter Druideruiter
Haeduaan Haeduaan

Belegeringsgeschut - Werkplaats

Om belegeringsgeschut te maken, heb je een Werkplaats nodig.

Als het specifieke belegeringsgeschut ontwikkeld is in de Academie, kan je ze trainen in de Werkplaats.

  • Stormrammen zijn de enige troepen die dorpsmuren kunnen vernietigen.
  • Vuur Katapulten/Katapulten/Trebuchet zijn de enige troepen die gebouwen kunnen vernietigen. Het vernietigen van een Paleis of een Residentie is nodig om een dorp te veroveren.
Belegeringsgeschut eenheden
Stormram Stormram Romeinse troepen
Vuurkatapult Vuurkatapult
Stormram Stormram Germaanse troepen
Katapult Katapult
Stormram Stormram Gallische troepen
Trebuchet Trebuchet

Uitbreidings eenheden

Er zijn 2 soorten troepen waarmee je je rijk kan uitbreiden:

Kolonisten:

  • Deze kunnen een nieuw dorp stichten op een lege plaats, met alleen een Hoofdgebouw net zoals je begon op de server.
  • Kolonisten hebben geen onderzoek nodig..

De leiders (Senator, Leider, Onderleider):

  • Zij kunnen worden gebruikt om de loyaliteit van andere dorpen te verminderen, en ze te veroveren.
  • De leiders moeten eerst in de Academie worden onderzocht. Het onderzoeken van leiders kost héél veel grondstoffen. Zorg daarom eerst dat je onderstaande informatie leest, voordat je ze onderzoekt.

Kolonisten en leiders worden getraind in het Paleis of de Residentie.

In een Residentie kan je 3 Kolonisten OF 1 Leider maken op lvl 10, daarna weer een keer op lvl 20. Voor het Paleis geld dit voor de levels: 10, 15 en 20.

Om te kijken hoeveel dorpen je al hebt gesticht vanuit een dorp, kun je in het Paleis of de Residentie op uitbreiding klikken om een overzicht te krijgen voor de gestichte dorpen vanuit dat dorp.

Uitbreidings eenheden
Senator Senator Romeinse troepen
Kolonist Kolonist
Leider Leider Germaanse troepen
Kolonist Kolonist
Onderleider Onderleider Gallische troepen
Kolonist Kolonist

Troepengebruik

Alle troepen hebben hun specifieke aanvals- en verdedigingswaarden. Ze hebben allemaal verschillende doelen, en kunnen beter worden gebruikt. Bovendien heeft elk dorp een basisverdedigingswaarde. Dit betekent dat een dorp zonder verdedigende troepen in staat kan zijn om aanvallende troepen te doden. Deze basisverdediging wordt beïnvloed door de residentie / het paleis, de stenen muur / de aarden wal / de palissade en de morele bonus.

Er is een limiet op het aantal uitgaande troepen, en dit is vastgesteld op 10k uitgaande bewegingen per account.

Verdedigen

Sommige troepen (Legionair, Pretoriaanse - Romeinse troepen; Spearman, Paladin - Germaanse troepen; Phalanx en Druidrider - Gallische troepen) worden beschouwd als defensieve troepen. Zij zijn de beste in het verdedigen van hun respectievelijke stammen. Sommige zijn beter in de verdediging tegen infanterie, andere zijn beter tegen cavalerie. Het hebben van een mix van hen is meestal een veiligere weddenschap, zodat je niet zwak bent voor een bepaald type troep. Als je wordt aangevallen, zullen alle troepen die momenteel in het dorp zijn geplaatst, helpen bij de verdediging tegen de aanval. Je kunt de verdediging van een ander dorp (dat van jou of je bondgenoten) verbeteren door troepen als versterking naar hun

dorp. Je moet er ook voor zorgen dat ze voor de aanval aankomen. Het verzamelen van verdediging tegen een grote aanval is een goede manier om de aanval te blokkeren, met minimaal verlies voor de verdedigers. Je kunt je versterkingen terugtrekken door ze via je verzamelpunt naar huis te roepen. De bepantsering van de eenheid kan worden opgewaardeerd in de smederij van hun thuisdorp, waardoor hun verdedigingsmogelijkheden toenemen.

Aanvallen

Sommige troepen (Legionair, Imperian, Equites Imperatoris, Equites Caesaris - Romeinse troepen; knuppelvechter, bijlen, Germaanse Ridder - Germaanse troepen; zwaardvechter, Theutaten Thunder en Haeduan - Gallische troepen) worden als offensief beschouwd. Ze hebben de neiging om meer schade aan te richten aan de aanvallende kant dan wanneer ze aan de verdedigende kant van de strijd zouden staan. De wapens van de eenheid kunnen worden opgewaardeerd in de smederij van hun geboortedorp, waardoor hun aanvalsvaardigheden toenemen. Aanvallen kunnen op twee verschillende manieren worden gedaan.

Raids

Raids worden meestal gebruikt als het doel is om middelen te stelen. De aanvallende eenheden slaan snel toe en vertrekken snel met wat ze kunnen dragen. Raids kunnen ook gebruikt worden als het doel is om gewoon wat schade aan de verdediger toe te brengen, zonder al te veel te verliezen, zoals bij een aanval die gebeurt voordat andere troepen in de buurt komen. Beste overvalseenheden: - Gallisch - Theutaten Thunder, voor hun snelheid - Gernaabse - Paladijn, voor hun hoge draagcapaciteit - Ronein- Equites Imperatoris, voor hun zware draagkracht worden knuppelvechters vaak gezien als goede raiders, omdat hun lage trainingskosten hen in staat stellen de investering snel terug te verdienen. Ook kunnen ze vanwege hun aanvalskracht worden gebruikt om de verdediging te verslaan die tussen de invallen door wordt geproduceerd. Hoewel de Paladin geen aanvalseenheid is, wordt hun vermogen om grondstoffen te overvallen alleen geëvenaard door de snelheid van de Theutates Thunder, en zoals bij alle cavalerie-eenheden, kunnen ze in het vroege spel gebruikt worden om enkele arme Clubswingers te doden die echt niet weten hoe ze zich goed moeten verdedigen tegen de cavalerie.

Normale aanvallen

Regelmatige aanvallen (zoals bij niet invallen) kunnen ook worden gebruikt om middelen te stelen. Als er echter verdedigende troepen zijn, kunnen er aan beide zijden meer slachtoffers worden verwacht. Normale aanvallen

- worden uitgevochten tot een van de legers dood is...
- kan vriendschappelijke gevangen eenheden bevrijden (mits ten minste 1 aanvallende eenheid overleeft)
- kan muren en/of gebouwen vernielen (met rammen en/of katapulten)
- kan de loyaliteit van een dorp verlagen en het veroveren (met een beheerder)

Muren kunnen een mooie verdedigende bonus geven. Het gebruik van rammen tijdens de aanval kan de muur beschadigen en de verdediging verlagen tijdens de aanval, wat resulteert in minder slachtoffers voor de aanvaller. Dit kan zelfs een vernederende nederlaag veranderen in een mooie overwinning. Hoe meer rammen, hoe sneller de muur wordt vernietigd.

Hoe administrators werken bij overnames wordt in detail uitgelegd op de pagina "Overwinningsdorpen".

Scouting spionnen (Romeinen: Equites Legati, Germaan: Scout, Galliërs: Padvinder) kunnen worden gebruikt om vijanden te bespioneren en zich te verdedigen tegen andere spionnen. Spionnen kunnen worden gestuurd om het dorp van een vijand te verkennen en proberen te tellen:

- Verdedigen van eenheden en middelen
- Het verdedigen van eenheden en het bouwen van verdedigingswerken (Muurniveau en Verblijfsniveau)

Als de verdediger spionnen in het dorp heeft, zullen sommige van de verkennende spionnen sterven, en de verdediger zal op de hoogte worden gebracht. Als ten minste één van de aanvallende spionnen weggaat, zal de aanvaller de gevraagde informatie krijgen. Om scouts op te sporen is het aan te raden om minstens een paar scouts (5-30) op elk van de dorpen te hebben. Het is ook aan te raden om veel meer van hen te hebben op de paar plaatsen (15 gewassen, hoofdstad, offensief dorp, ...) waar je echt niet wilt dat iemand alleen maar scout en de informatie krijgt.

Vrede

Tijdens wapenstilstanden moet je rekening houden met het volgende:

  • Natars zal je aanvallen voor het geval je je in het grijze gebied vestigt. Dus wees bereid om ze te verdedigen.
  • Scouting werkt normaal.
  • Avonturen werken normaal.
  • Het aanvallen van een andere speler werkt niet. In plaats daarvan worden alleen de groeten gedaan.
  • Het aanvallen van onafhankelijke Natariaanse dorpen werkt niet. In plaats daarvan worden alleen de groeten gedaan.
  • Een oase van verovering of een onoverwonnen oase werkt niet. Door deze verovering is oase ook niet mogelijk. In plaats daarvan worden alleen de groeten gedaan.
  • Het vangen van dieren met kooien werkt niet. In plaats daarvan worden alleen de groeten gedaan.

Was je vraag naar verwachting beantwoord?

Ja   Neutraal   Nee