Travian Answers

Laten we beginnen met je vraag

Zoek op het beantwoorden van vragen

Om een antwoord te vinden kies je een hoofd categorie, daarna de sub-categorie tot het antwoord verschijnt. Als je het antwoord niet vindt, krijg je aan het einde de kans om contact met ons op te nemen.

Ik heb een vraag over...

Wat meer details:

Zoek via de sitemap

Zoek je liever via een normale sitemap zoals je die kent van je favoriete websites? Geen probleem, je kan gewoon gebruik maken van de Answers sitemap-navigatie om je antwoord te vinden.

Travian: Rise of Alliances

Travian: Rise of Alliances


 

De vier grootste veranderingen en cruciale elementen in deze nieuwe zomerversie zijn:

* Automatisch pushing systeem
* De versnelde start.
* De herverdeling van het toewijzen van defence punten.
* De aanpassing betreft de held, veilingen en avonturen.
* De mogelijkheid om samen met je alliantie bepaalde bonussen te behalen.

 

Automatisch pushing systeem:

* Er zijn geen verschillende types connectie, alle connecties vallen dus onder de volgende regels.

- In tegenstelling tot andere servers is de automatisch pushing tool op de ROA server(s)  gebaseerd op de productie per dorp. Dit betekent dus simpelweg dat het systeem een dorp kan blokkeren om grondstoffen te versturen en een andere dorp wel toelaat.

- De hoeveelheid grondstoffen dat een dorp kan versturen zal iedere dag een reset krijgen om 12:00. Dan zal ook gelijk opnieuw gecalculeerd worden door het systeem hoeveel grondstoffen er de komende 24 uur maximaal kan worden gestolen of gestuurd.

- Er is een limiet voor farmen, spelers kunnen voortaan niet helemaal leeggeroofd worden. De hoeveelheid wat gestolen kan worden is afhankelijk van de productie van de verdediger.

Versnelde Start:

Met Travian Rise of Alliances hebben we een nieuwe manier gevonden om het spel vanaf dag 1 uitdagender te maken.
Iedere speler zal starten met maximaal uitgebouwde grondstofvelden, 100 goud, 6 kolonisten en de mogelijkheid om direct 2 nieuwe dorpen te stichten.

Verdedigingspunten

Over de jaren is dit meerdere keren voorgesteld, en we zijn blij om jullie te kunnen mededelen dat dit realiteit wordt.
Hoe werkt het? In het verleden gingen de punten naar de persoon waar het gevecht plaatsvond, zelfs al had deze zelf geen enkele troepen. In Travian: ''Rise of Alliances'' zullen deze punten worden verdeeld onder de verdedigers, gebaseerd op de hoeveelheid defensie.

De aanpassing betreft de held, veilingen en avonturen.

De volgende dingen zijn verandert voor Travian: 'Rise of Alliances'.

* Held & Avonturen: Er zullen op deze server geen avonturen zijn, hierdoor zal er ook geen mogelijkheid zijn om items voor de held te bemachtigen. De beloningen van de avonturen waren krachtig en lucratief, echter was dit vooral random, en had dit niks met vaardigheden te maken.
Door het verlies van items is de held op een aantal punten aangepast:
* Nieuwe vaardigheid: Om zalfjes te compenseren, is er een nieuwe vaardigheid voor de held toegevoegd: ''Regeneratie''. Elk vaardigheidspunt hierin, zal de regeneratie van je held per dag met 0.5% laten toenemen.
* Reset: In plaats van het gebruik van een Boek der Wijsheid, is er nu een mogelijkheid je held vaardigheden te resetten. Dit is eens per 24 uur mogelijk, dus gebruik het wijs.
* Gebruik van rijpaard: De keuze om je held uit te rusten met, of zonder paard. Dit is onbeperkt te veranderen per dag. 

* Veilingen & Zilver: Zonder items, zullen er geen veilingen zijn. Hierdoor is er deze server geen gebruik van zilver mogelijk, iedereen krijgt 100 goud om mee te starten.
Het verwijderen van de items heeft als voornaamste reden om het spel zo eerlijk mogelijk te maken. Spelers kunnen nu geen voorsprong meer kopen in het begin van het spel, waardoor iedereen gelijke kansen heeft.

Alliantiebonus

Korte beschrijving:

Spelers uit de alliantie kunnen grondstoffen doneren om zo diverse bonussen voor iedereen in de alliantie vrij te spelen. Er zijn 4 soorten bonussen en elke bonus heeft 5 vrij te spelen levels waarvan het effect langzaam oploopt.

Hieronder kun je zien welke bonussen er zijn en wat voor effect ze hebben:

  • Training: Snellere troepenproductie in alle troepen bouwende gebrouwen.
  • Filosofie: Snellere generatie cultuurpunten. (Raadhuis vieringen vallen hier buiten).
  • Metaalbewerking: Waarde van troepen (aanvallend en verdedigend) wordt bovenop de uitbreidingsniveau's van de smederij verbeterd.
  • Handel: Handelaren kunnen meer vervoeren.

Effecten

Het effect van elk van deze bonussen hangt af van het level:

 
Niveau Training Filosofie Metaalbewerking Handel
Level 0 0% 0% 0% 0%
Level 1 2% 2% 2% 20%
Level 2 4% 4% 4% 40%
Level 3 6% 6% 6% 60%
Level 4 8% 8% 8% 80%
Level 5 (max) 10% 10% 10% 100%

 

Bonussen vrijspelen

  • Elk level heeft een bepaalde hoeveelheid grondstoffen nodig om vrij te spelen - hoe hoger het level, hoe hoger het aantal
  • Alle 4 de bonussen hebben dezelfde vereisten en uitbreidingstijden.
  • Zodra de spelers de benodigde hoeveelheid grondstoffen gedoneerd hebben, zal de timer tot het vrijspelen van het level beginnen. De hoeveelheid en tijd hangt af van het level.
  • Bovendien is er een limiet op de hoeveelheid grondstoffen die een speler elke dag kan doneren, afhankelijk van het level van de meest ontwikkelde bonus van de alliantie.
  • Het maakt niet uit welke grondstoffen gedoneerd worden. Enkel het totale bedrag wordt meegeteld, niet het soort grondstof.
  • Als het volgende level vrijgespeeld wordt, kunnen er geen grondstoffen gedoneerd worden.

De tijd, limieten en benodigde donaties om het volgende level vrij te spelen, staan in onderstaande tabel:

Huidig bonuslevel

Uitbreidingstijd

Benodigde donaties

Donatielimiet

Level 0 naar level 1 

24 uur ( / snelheid)

2.400.000 gs

300.000 gs (* speed)

Level 1 naar level 2 

48 uur ( / snelheid)

19.200.000 gs

400.000 gs (* speed)

Level 2 naar level 3 

72 uur ( / snelheid)

38.400.000 gs

550.000 gs (* speed)

Level 3 naar level 4 

96 uur ( / snelheid)

76.800.000 gs

750.000 gs (* speed)

Level 4 naar level 5 

120 uur ( / snelheid)

153.600.000 gs

1.000.000 gs (* speed)

Level 5 en hoger 

-- (hoogste level)

-- (hoogste level)

-- (hoogste level)

Voor 3 Goud kun je jouw donatie verdrievoudigen. Als je bijvoorbeeld 10.000 grondstoffen doneert, zou dat tellen als 30.000 - maar op deze manier kan je nog steeds niet over het donatielimiet heen

 Extra informatie
* Als een speler zijn/haar account verwijdert, zullen alle grondstoffen die in de alliantiebonus gestopt zijn verloren gaan. (Het is niet mogelijk om hierdoor een level te zakken.)
* De kosten nemen elk level significant toe, het is dus verstandig dit met zoveel mogelijk spelers te doen.
* De kosten voor level 1 bedragen 2.400.000 grondstoffen totaal.
* Het dagelijkse limiet zal toenemen als de server vordert.

Belangrijke opmerkingen

  • De trainingsbonus wordt vermenigvuldigd met het overeenkomend helditem effect (Helm der Soldaten etc).
  • De filosofie bonus telt CP die enkel geproduceerd worden door gebouwen en helmen van de held. Kunstwerken, raadhuis feesten en beloningen van opdrachten profiteren niet van de alliantiebonus
  • De bonus van de metaalbewerking wordt vermenigvuldigd door de smederij verbeteringen.
  • De handelsbonus wordt vermenigvuldigd door het effect van het handelskantoor.

Voorbeeld:

Basis capaciteit gallische handelaar = 750

Capaciteit met level 3 bonus: 750 * 1.6 = 1.200

Capaciteit met level 3 bonus en handelskantoor level 10: 750 * 1.6 * 3 = 3.600

 

Zodra de bonus vrijgespeeld is, geldt deze voor alle spelers van de alliantie, met enkele uitzonderingen voor nieuwe spelers:

Huidig bonus level

Beschikbaar voor alle nieuwe spelers

Level 0 

direct

Level 1 

direct

Level 2 

na 24 uur ( / snelheid)

Level 3 

na 48 uur ( / snelheid)

Level 4 

na 72 uur ( / snelheid)

Level 5 

na 96 uur ( / snelheid)

 

Voorbeeld: Alliantie heeft level 3 metaalbewerkingsbonus op x3 speed server. Een speler die toetreedt tot de alliantie krijgt de bonus voor zijn troepen na 16 uur (48/3) na toetreding.

 

RoA functie - Distributie van verdedigingspunten

 

Korte beschrijving:

De verdedigingspunten werden gegeven aan de verdedigende dorpseigenaar, zelfs als de meeste verdedigende troepen versterkingen van andere spelers waren. Dit is veranderd zodat de verdedigingspunten verdeeld worden onder alle verdedigers rekening houdend met het aantal geleverde verdedigende troepen die betrokken waren bij de verdediging van het dorp.

De berekening van de verdedigingspunten wordt in onderstaand voorbeeld beschreven:

Spelers Leger Graanvoorraad Verdedigingspunten vooraf Verdedigingspunten nu
Speler A (aanvaller) 1200 knuppelvechters 1200 - -
Speler B (verdediger dorpseigenaar) 1000 Phalanxen 1*1000=1000 1200 300 (25%)
Speler C (verdediger versterking 1) 1000 Phalanxen 1*1000=1000 0 300 (25%)
Speler D (verdediger versterking 2) 1000 Paladijnen 2*1000=2000 0 600 (50%)

Zoals je kunt zien, krijgt de speler die het dorp met 1.000 phalanxen versterkt heeft, meer verdedigingspunten. In het algemeen betekent dit dat actieve verdedigers die vaak andere spelers versterken meer erkenning zullen krijgen voor hun pogingen en ook de kans hebben de top van de ranglijsten te bereiken.

Vraag en Antwoord

Hieronder een lijst met de meest gestelde vragen met daarbij een correct antwoord. Deze lijst zal voortdurend bijgewerkt worden.


Q: Hoelang zal de server duren?
A: De server zal na 200 dagen eindigen. De alliantie die op dat moment het meeste overwinningspunten heeft behaald, zal de server winnen.

Q: Welke troepen kan ik niet samenvoegen?
A: Het is niet mogelijk om je held, kolonisten, leiders, katapulten en rammen samen te voegen.

Q: Ontvang je voor ieder artefact even veel overwinningspunten?
A: De overwinningspunten worden op 2 manieren bepaalt:
* De hoeveelheid overwinningspunten verschilt per grootte van het artefact. Voor kleine artefacten ontvang je 50 overwinningspunten, voor grote 30 en voor unieke artefacten ontvang je 10 overwinningspunten.
* De kracht van een artefact bepaalt de hoeveelheid overwinningspunten. Een kleine dwaas zal je meer overwinningspunten geven dan een kleine trainer.

Q: Kunnen artefacten verplaatst worden?
A: Nee, artefacten kunnen niet verplaatst worden, het werkt via gebieden.


Q: Moet ik ook een schatkamer bouwen als mijn alliantie genoot deze al heeft?
A: Ja. In elk dorp waar je een artefact wilt activeren. Zorg voor het juiste niveau, niveau 10 voor kleine en niveau 20 voor grote/unieke artefacten.

Q: Wat zijn de kosten om een artefact te activeren in een dorp?
A: De kosten zijn gelijk als in Ancient of Europe. Je krijgt iedere dag 1 activatie gratis, iedere andere activatie kost 5 goud.


Q: Moet een speler in het regio liggen waar hij het artefact wilt activeren?
A: Als je alliantie een artefact heeft en actief is kun je deze in ieder willekeurig dorp activeren, mits je uiteraard een schatkamer op het vereiste niveau hebt.

Q: Kosten troepen samenvoegen
A: kosten in grondstoffen: kostengrondstoffen van de eenheden*2, de kosten in goud zijn grondstoffkosten van de eenheden*2/40000.

Voorbeeld: 1000 knuppelvechters

Kosten in grondstoffen: 250*1000= 250.000 *2 = 500.000 grondstoffen.

Kosten in goud: 250*1000=250.000 *2 = 500.000/40000 = 25 goud.



Q: Hoe werkt het werven van spelers, nu iedereen gelijk 3 dorpen kan hebben?
A: In plaats van het verdienen van 50 goud zodra een speler zijn/haar 2e dorp heeft gesticht, zal dit op deze server zijn nadat een speler zijn/haar 4e dorp heeft gesticht.

Q: Waarom kan ik niet in een bepaalde regio stichten?
A: Sommige regio's zijn niet actief vanaf het begin. Hier kan pas worden gesticht nadat de regio actief wordt, door het stichten in een naastgelegen regio.


Was de vertaling goed en begrijpelijk?

Ja   Neutraal   Nee

Was je vraag naar verwachting beantwoord?

Ja   Neutraal   Nee

Was het antwoord makkelijk te begrijpen?

Ja   Neutraal   Nee