Travian Answers

Laten we beginnen met je vraag

Zoek op het beantwoorden van vragen

Om een antwoord te vinden kies je een hoofd categorie, daarna de sub-categorie tot het antwoord verschijnt. Als je het antwoord niet vindt, krijg je aan het einde de kans om contact met ons op te nemen.

Ik heb een vraag over...

Wat meer details:

Zoek via de sitemap

Zoek je liever via een normale sitemap zoals je die kent van je favoriete websites? Geen probleem, je kan gewoon gebruik maken van de Answers sitemap-navigatie om je antwoord te vinden.

Travian: Rise of Alliances

Travian: Rise of Alliances


De vier grootste veranderingen en cruciale elementen in deze nieuwe zomerversie zijn:

* De versnelde start.
* De herverdeling van het toewijzen van defence punten.
* De aanpassing betreft de held, veilingen en avonturen.
* De mogelijkheid om samen met je alliantie bepaalde bonussen te behalen.

Versnelde Start:

Met Travian Rise of Alliances hebben we een nieuwe manier gevonden om het spel vanaf dag 1 uitdagender te maken.
Iedere speler zal starten met maximaal uitgebouwde grondstofvelden, 100 goud, 6 kolonisten en de mogelijkheid om direct 2 nieuwe dorpen te stichten.

Verdedigingspunten

Over de jaren is dit meerdere keren voorgesteld, en we zijn blij om jullie te kunnen mededelen dat dit realiteit wordt.
Hoe werkt het? In het verleden gingen de punten naar de persoon waar het gevecht plaatsvond, zelfs al had deze zelf geen enkele troepen. In Travian: ''Rise of Alliances'' zullen deze punten worden verdeeld onder de verdedigers, gebaseerd op de hoeveelheid defensie.

De aanpassing betreft de held, veilingen en avonturen.

De volgende dingen zijn verandert voor Travian: 'Rise of Alliances'.

* Held & Avonturen: Er zullen op deze server geen avonturen zijn, hierdoor zal er ook geen mogelijkheid zijn om items voor de held te bemachtigen. De beloningen van de avonturen waren krachtig en lucratief, echter was dit vooral random, en had dit niks met vaardigheden te maken.
Door het verlies van items is de held op een aantal punten aangepast:
* Nieuwe vaardigheid: Om zalfjes te compenseren, is er een nieuwe vaardigheid voor de held toegevoegd: ''Regeneratie''. Elk vaardigheidspunt hierin, zal de regeneratie van je held per dag met 0.5% laten toenemen.
* Reset: In plaats van het gebruik van een Boek der Wijsheid, is er nu een mogelijkheid je held vaardigheden te resetten. Dit is eens per 24 uur mogelijk, dus gebruik het wijs.
* Gebruik van rijpaard: De keuze om je held uit te rusten met, of zonder paard. Dit is onbeperkt te veranderen per dag.

* Veilingen & Zilver: Zonder items, zullen er geen veilingen zijn. Hierdoor is er deze server geen gebruik van zilver mogelijk, iedereen krijgt 100 goud om mee te starten.
Het verwijderen van de items heeft als voornaamste reden om het spel zo eerlijk mogelijk te maken. Spelers kunnen nu geen voorsprong meer kopen in het begin van het spel, waardoor iedereen gelijke kansen heeft.

Alliantiebonus


In Travian: Rise of Alliances is er een nieuwe functie ingebouwd, namelijk de alliantiebonus. Samen met je alliantie draag je grondstoffen bij, om bonussen te ontgrendelen voor iedereen binnen de alliantie.

Er zijn 4 verschillende bonussen, met elke 4 verschillende levels.
* Recruitment: Het sneller trainer van troepen in Barakken, Stallen en Werkplaats.
* Philosophy: Cultuurpunten bonus gebaseerd op je totale CP per dag.
* Metallurgy: Troepen zijn aanvallend en defensief sterker.
* Commerce: Handelaren kunnen extra grondstoffen dragen.

Extra informatie:
* Als een speler zijn/haar account verwijdert, zullen alle grondstoffen die in de alliantiebonus gestopt zijn verloren gaan. (Het is niet mogelijk om hierdoor een level te zakken.)
* De kosten nemen elk level significant toe, het is dus verstandig dit met zoveel mogelijk spelers te doen.
* De kosten voor level 1 bedragen 2.400.000 grondstoffen totaal.
* Het dagelijkse limiet zal toenemen als de server vordert.

Vraag en Antwoord

Hieronder een lijst met de meest gestelde vragen met daarbij een correct antwoord. Deze lijst zal voortdurend bijgewerkt worden.

Q: Wat is de snelheid van de speelserver?
A: De Snelheid van deze zomer editie is x1.

Q: Hoelang zal de server duren?
A: De server zal na 200 dagen eindigen. De alliantie die op dat moment het meeste overwinningspunten heeft behaald, zal de server winnen.

Q: Welke troepen kan ik niet samenvoegen?
A: Het is niet mogelijk om je held, kolonisten, leiders, katapulten en rammen samen te voegen.

Q: Ontvang je voor ieder artefact even veel overwinningspunten?
A: De overwinningspunten worden op 2 manieren bepaalt:
* De hoeveelheid overwinningspunten verschilt per grootte van het artefact. Voor kleine artefacten ontvang je 50 overwinningspunten, voor grote 30 en voor unieke artefacten ontvang je 10 overwinningspunten.
* De kracht van een artefact bepaalt de hoeveelheid overwinningspunten. Een kleine dwaas zal je meer overwinningspunten geven dan een kleine trainer.

Q: Kunnen artefacten verplaatst worden?
A: Nee, artefacten kunnen niet verplaatst worden, het werkt via gebieden.


Q: Moet ik ook een schatkamer bouwen als mijn alliantie genoot deze al heeft?
A: Ja. In elk dorp waar je een artefact wilt activeren. Zorg voor het juiste niveau, niveau 10 voor kleine en niveau 20 voor grote/unieke artefacten.

Q: Wat zijn de kosten om een artefact te activeren in een dorp?
A: De kosten zijn gelijk als in Ancient of Europe. Je krijgt iedere dag 1 activatie gratis, iedere andere activatie kost 5 goud.


Q: Moet een speler in het regio liggen waar hij het artefact wilt activeren?
A: Als je alliantie een artefact heeft en actief is kun je deze in ieder willekeurig dorp activeren, mits je uiteraard een schatkamer op het vereiste niveau hebt.

Q: Kosten troepen samenvoegen
A: kosten in grondstoffen: kostengrondstoffen van de eenheden*2, de kosten in goud zijn grondstoffkosten van de eenheden*2/40000.

Voorbeeld: 1000 knuppelvechters

Kosten in grondstoffen: 250*1000= 250.000 *2 = 500.000 grondstoffen.

Kosten in goud: 250*1000=250.000 *2 = 500.000/40000 = 25 goud.



Q: Hoe werkt het werven van spelers, nu iedereen gelijk 3 dorpen kan hebben?
A: In plaats van het verdienen van 50 goud zodra een speler zijn/haar 2e dorp heeft gesticht, zal dit op deze server zijn nadat een speler zijn/haar 4e dorp heeft gesticht.

Q: Waarom kan ik niet in een bepaalde regio stichten?
A: Sommige regio's zijn niet actief vanaf het begin. Hier kan pas worden gesticht nadat de regio actief wordt, door het stichten in een naastgelegen regio.


Was de vertaling goed en begrijpelijk?

Ja   Neutraal   Nee

Was je vraag naar verwachting beantwoord?

Ja   Neutraal   Nee

Was het antwoord makkelijk te begrijpen?

Ja   Neutraal   Nee